Αδικαιολόγητη αν όχι ύποπτη η βιασύνη για νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Χορού

Αδικαιολόγητη αν όχι ύποπτη η βιασύνη για νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Χορού
11 Αυγ
2017

ΤΑΣΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ 
Μία μέρα πριν από τον 15Αυγουστο και ούτε ένα μήνα από την ολοκλήρωση του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Καλαμάτας, κυρίως όμως χωρίς να έχει γίνει ο παραμικρός απολογισμός και έστω μια πρώτη συζήτηση για το μέλλον του θεσμού, το Διοικητικό Συμβούλιο της Φάρις ξεκινάει τη διαδικασία για την πρόσληψη νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ. Ο διοικητικός σύμβουλος της Φάρις, εκπρόσωπος της μείζονος μειοψηφίας, Τάσος Πολυχρονόπουλος, με δηλώσεις του στην KalamataJournal εκφράζει την απορία του για τη βιασύνη της διοίκησης και της δημοτικής αρχής, την οποία μάλιστα χαρακτηρίζει αν όχι ύποπτη οπωσδήποτε αδικαιολόγητη. Επισημαίνει δε ότι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, έχει δηλώσει ότι προτίθεται να συμβάλει ώστε να διασφαλιστεί η επιχορήγηση του Φεστιβάλ για τα επόμενα τρία χρόνια, έπειτα όμως από μια ουσιαστική συζήτηση για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του οφέλους που η διοργάνωση μπορεί να δώσει στην πόλη και τους κατοίκους της…

5fd1fd6e20e2deffdbc9fa804057b47c_XL.jpgΤο Διοικητικό Συμβούλιο της Φάρις θα συνεδριάσει τη Δευτέρα στη 1:30 μετά το μεσημέρι, στο Δημαρχείο της οδού Αριστομένους και εκτός από την έγκριση της προκήρυξης για την πρόσληψη του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού, αναμένεται να εγκρίνει και την προκήρυξη για την πρόσληψη καλλιτεχνικού προσωπικού στις σχολές της Φάρις (Χορός, Ωδείο, Εικαστικά). Και γι’ αυτό το θέμα, τόνισε ο κ. Πολυχρονόπουλος, φαίνεται ότι υπάρχει μια αδικαιολόγητη βιασύνη, δεδομένου ότι πέρσι η προκήρυξη έγινε στις αρχές Σεπτεμβρίου. Κυρίως όμως, συνέχισε ο διοικητικός σύμβουλος της Φάρις, πίσω από το συγκεκριμένο θέμα κρύβεται το ότι στο εξής οι καλλιτεχνικοί διευθυντές των σχολών δεν θα επιλέγονται με ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία, αλλά μεταξύ του καλλιτεχνικού προσωπικού. Ο κ. Πολυχρονόπουλος θεωρεί ότι από αυτή τη διαδικασία εγκυμονούνται κίνδυνοι για την υποβάθμιση του επιπέδου των σχολών της Φάρις, αφού η επιλογή θα γίνεται από ένα περιορισμένο αριθμό καλλιτεχνικών στελεχών της Φάρις και όχι από όλα τα ενδιαφερόμενα καλλιτεχνικά στελέχη της χώρας.

Σε ό,τι αφορά την προκήρυξη για τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, ο κ. Πολυχρονόπουλος επέμεινε ότι δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η βιασύνη της διοίκησης και της δημοτικής αρχής, διερωτώμενος μάλιστα μήπως αυτή η βιασύνη αποσκοπεί στο να φέρει προ τετελεσμένων τον αναπληρωτή υπουργό Αλέξη Χαρίτση, ο οποίος έχει ζητήσει να γίνει συζήτηση για την προοπτική του θεσμού. Θυμίζουμε ότι σε συνέντευξη Τύπου, κατά την πρεμιέρα του φετινού Φεστιβάλ Χορού (14 Ιούλη), ο Αλέξης Χαρίτσης είχε δηλώσει σχετικά: «Και φέτος κάναμε μία συστηματική προσπάθεια σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και με το Δήμο Καλαμάτας, έτσι ώστε το Φεστιβάλ να διοργανωθεί με τους καλύτερους δυνατούς όρους, εξασφαλίζοντας την αναγκαία χρηματοδότηση. Όπως έχουμε πει, το αμέσως επόμενο διάστημα θα προχωρήσει η διαδικασία ενός πιο μεσοπρόθεσμου προγραμματισμού για τα επόμενα χρόνια έτσι ώστε το Φεστιβάλ να μπορέσει να αναβαθμιστεί και να αποκτήσει ακόμα πιο ισχυρό ρόλο στην περιοχή μας, στη χώρα μας και διεθνώς».

Είναι λοιπόν φανερό ότι η διοίκηση της Φάρις και η δημοτική αρχή δεν σκοπεύουν να συζητήσουν με κανέναν για τον προγραμματισμό και την προοπτική του Φεστιβάλ Χορού και εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι απλά να εξασφαλίζουν τη χρηματοδότηση για την πραγματοποίηση της διοργάνωσης, ανεξάρτητα από το τι αυτή αποδίδει για την πόλη αλλά και γενικότερα για τον πολιτισμό της χώρας.

Τέλος, ο κ. Πολυχρονόπουλος σημείωσε ότι ένας ακόμη σημαντικός λόγος για τον οποίο πρέπει να προηγηθεί μια ουσιαστική συζήτηση για το Φεστιβάλ Χορού είναι οι δύο παραιτήσεις και ιδίως ο τρόπος με τον οποίο αυτές έγιναν, των δύο καλλιτεχνικών διευθυντριών, της Βίκυς Μαραγκοπούλου και στη συνέχεια της Κατερίνας Κασιούμη. Όπως σημείωσε,  θα πρέπει επιτέλους να γίνει ένας ειλικρινής διάλογος για το τι φταίει και οδηγεί σε τέτοιες αποφάσεις.
Στ.Μ.

Σχετικά Άρθρα

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

KENTRIKH AGORA M

ΤΕΧΝΕΣ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

απόψεις

Σχόλια αναγνωστών