Παρέμβαση και από τον Χρυσόστομο υπέρ του "Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια"…

Παρέμβαση και από τον Χρυσόστομο υπέρ του "Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια"…
10 Αυγ
2017

ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ 
Οι δηλώσεις του προέδρου της Βουλής, Νίκου Βούτση, ότι η σύγχρονη Ελλάδα δεν μπορεί να είναι συντηρητική, με «ταλιμπάν» και «φονταμενταλιστές» που καλύπτονται πίσω από τα συνθήματα «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια» και «Ελλάς-Ελλήνων-Χριστιανών», προκάλεσαν την αντίδραση όχι μόνο της Ν.Δ. αλλά και του Μητροπολίτη Μεσσηνίας, Χρυσόστομου, ο οποίος, μιλώντας στην τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, υποστήριξε ότι αυτές οι τοποθετήσεις υπηρετούν μια ιδεολογία αποδόμησης της «ελληνικής κοινωνίας» και υπερασπίστηκε το «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια» μιλώντας για τρίπτυχο που έπαιξε εποικοδομητικό ρόλο στην ελληνική κοινωνία και ιστορία…

Σύμφωνα με τον ιστότοπο «Ρομφαία», «μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και κληθείς να σχολιάσει της δηλώσεις του κ. Βούτση, ο κ. Χρυσόστομος προέβη σε μια ιδιαίτερα ψύχραιμη τοποθέτηση, καλώντας τον πρόεδρο της Βουλής να σταματήσει το παιχνίδι της αμφισβήτησης και της παρερμηνείας του πραγματικού ρόλου που ενυπάρχει στο τρίπτυχο «Πατρίδα – Θρησκεία – Οικογένεια».

«Πιστεύω ότι εξαιτίας μιας μεταμνημονιακής καταστάσεως που έχει δημιουργηθεί και εξαιτίας της κρίσεως και της αμφισβήτησης, θεωρώ ότι έχει ξεκινήσει μια θεσμική αποδόμηση της ελληνικής κοινωνίας και δυστυχώς και ο κύριος πρόεδρος της Βουλής διαβάζει την Ιστορία με παραμορφωτικά γυαλιά, που έχουν να κάνουν με τον λαϊκισμό και την ιδεολογία», υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.

Και πρόσθεσε: «Ποτέ μέσα στην Ιστορία δεν αμφισβητήθηκε η ουσιαστική σχέση Ελληνικότητας και Ορθοδοξίας. Και εξαιτίας αυτής της σχέσεως, είναι μια σχέση που καθορίζει την ταυτότητα ενός λαού, χωρίς αυτό να σημαίνει σωβινισμός. Γράφτηκε μια Ιστορία και δημιουργήθηκε ένας πολιτισμός, πάνω στον οποίο στηρίχθηκε ακόμη και ο ευρωπαϊκός πολιτισμός».

Ο κ. Χρυσόστομος επισήμανε εξάλλου πως «δεν είναι τόσο εύκολο και με τέτοια μεγάλη ευχέρεια να αμφισβητούμε αν ο λαός αυτός ή ποσοτικά κινείται πάνω από το 90%, αν ο λαός αυτός είναι Ορθόδοξος. Γιατί, εάν αρχίσουμε να αμφισβητούμε τέτοια δεδομένα, τότε αμφισβητούμε, όχι απλά την ταυτότητά μας, αλλά το ρόλο μας που παίξαμε διαχρονικά μέσα στην ίδια την οικογένεια την ευρωπαϊκή».

Και συνεχίζοντας την κριτική του ως προς τα λεγόμενα του κ. Βούτση, είπε με έμφαση: «Θα ήθελα να πω στον κύριο πρόεδρο της Βουλής ότι ο ίδιος ήταν αυτός ο οποίος στην πρώτη φάση της ομιλίας του κατηγόρησε για χρήση εννοιών τέτοιων, που το πρόβλημα δεν είναι οι έννοιες αλλά το περιεχόμενο. Και στη δεύτερη τοποθέτησή του επανέλαβε ο ίδιος το λάθος αυτό, όταν χρησιμοποίησε έννοιες η πατρίδα, η οικογένεια και η θρησκεία και παρερμηνεύοντας ακριβώς αυτό το τρίπτυχο επιβεβαίωσε τελικά ότι μέσα στην ιδεολογία του και την τοποθέτησή του υπάρχει μια αποδόμηση της ίδιας της κοινωνίας, η οποία όπως γνωρίζετε όλοι από την ίδια την Ιστορία, τα τρία αυτά στοιχεία λειτούργησαν πολύ εποικοδομητικά».

ΝΙΚΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, έχει δηλώσει γι’ αυτό το θέμα, σύμφωνα με τον ιστότοπο IN: «Η εποχή δεν μπορεί να είναι βαθύτατη συντηρητική, ούτε η Ελλάδα, η μεταμνημονιακή, για την οποία όλοι πρέπει να εργαζόμαστε και να έχουμε ένα όραμα, να είναι του Πατρίς θρησκεία οικογένεια και του Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» δήλωσε ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης.

Mιλώντας στην ΕΡΤ και απαντώντας σε ερώτηση για το ζήτημα της αριστείας στα σχολεία και την πολιτική αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει ο κ. Βούτσης έκανε λόγο για «σκιαμαχίες γύρω από ταμπέλες» και τάχθηκε υπέρ μιας συζήτηση επί της ουσίας, λέγοντας:

«Το να ανακαλύψουμε διάφορες έννοιες γύρω από τις οποίες διεξάγεται μια ιδεολογική, πολιτική συζήτηση ή αντιπαράθεση, δεν είναι πάντα το πιο χρήσιμο, όταν δεν μπαίνουμε στην ουσία των πραγμάτων.

» Διότι όλοι έχουν επίγνωση ότι ο συναγωνισμός και στο επίπεδο και στο σχολείο είναι μια έμφυτη, μια δημιουργική, θα μπορούσε να πει κανείς, διαδικασία. Αλλά, άλλο αυτό και άλλο ο ανταγωνισμός και η προσπάθεια ο ένας να πατάει πάνω στον άλλον και να ιδεολογικοποιούνται θέματα τα οποία η ίδια η ζωή έχει δείξει ότι για κάθε έναν από εμάς, για κάθε άνθρωπο, πόσο μάλλον για τα παιδιά, στο διάβα του, μέσα στη ζωή, ανάλογα με τις κλίσεις του, διαμορφώνουν μια άλλη διαδρομή και πορεία.

» Αλίμονο αν υπάρχει η σφραγίδα για τον άριστο ή για τον ενδιάμεσο ή για τον άλλον με τις αντίστοιχες απολαβές. Είναι πολύ καλό πράγμα η ευγενής άμιλλα , είναι πολύ καλό πράγμα το ότι κάποιοι κάνουν επιδόσεις πολύ σημαντικές σε ορισμένους τομείς. Γιατί να αμφισβητηθεί αυτό; Γιατί να γεννηθεί μια αντιπαράθεση γύρω από αυτό το πράγμα;».

Στην επισήμανση ότι ο ελληνικός λαός είναι Ορθόδοξος ο πρόεδρος της Βουλής αντέδρασε λέγοντας ότι «δεν υπάρχουν Ορθόδοξοι λαοί» και παρατήρησε: «Στην Ελλάδα η Ορθοδοξία αφορά το 90% του πληθυσμού. Είμαστε από τους πιο ομογενοποιημένους λαούς παγκοσμίως σε σχέση με θρησκευτικές δοξασίες. Αλίμονο, όμως, δεν είμαστε ούτε ταλιμπάν, ούτε φονταμενταλιστές.

» Η θρησκευτική συνείδηση είναι για κάθε άνθρωπο κάτι το ιδιαίτερο. Δεν γεννιέται κανείς και πεθαίνει στο πλαίσιο ενός λαού ή εθνότητας και με το θρησκευτικό συναίσθημα αποτυπωμένο πάνω του. Είμαστε ένα σύγχρονο κράτος. Δεν είμαστε φονταμενταλιστικό Ορθόδοξο κράτος, ούτε ταλιμπάν της Ορθοδοξίας».

Σχετικά Άρθρα

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

KENTRIKH AGORA M

ΤΕΧΝΕΣ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

απόψεις

Σχόλια αναγνωστών