Της Μαριλένας Γυφτέα  
Οδεύοντας στο πρόωρο τέλος μιας ακόμη καλοκαιρινής περιόδου, μόνο πικρή μπορεί να είναι η γεύση που αφήνει σε εμπλεκόμενους και μη. Εν μέσω αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης, περιμέναμε να δούμε την πραγματική κίνηση της οικονομίας και του τουρισμού, μιας και οι προβλέψεις ήταν αρχικά αμφιλεγόμενες. Τελικά επιβεβαιώθηκαν και τα πιο απαισιόδοξα σενάρια... 

Χρονογράφημα Του Παναγιώτη  Αντωνόπουλου 
        Εδώ στην επαρχία δεν υπάρχει πολιτισμός. Ο καθένας μας βάζει στην πισωτσέπη του το πακέτο με τα τσιγάρα, φοράει το τριμμένο κοντοπόλκι, αρπάζει το μαχαίρι απ’ την κουζίνα και  κόβει δρόμο για τις αναβόλες να μαζέψει χόρτο, να τραφεί. Αυτό είναι και η διασκέδασή του. Είναι να φρίξεις πως ζούμε, είναι να φρίξεις με τους μικρονοϊκούς αναμορφωτές των τηλεοπτικών μέσων που από το μέγα έλεός τους περιμένουμε τον καθαρμό του ρύπου της ψυχής  μας. <<Ποτήριον σωτηρίας λήψετε>>  μας ψέλνουν με το πρώτο κοκοράκι, ό,τι πνευματικό σκουπίδι βαστούν στον απορριμματοφόρο κάδο τους μας το σερβίρουν, επιμελώς φροντίζοντας να το πουλάνε με τη βίτσια στο χέρι.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 
Η «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου» τονίζει ότι η πυρκαγιά μέσα στον Αρχαιολογικό Χώρο των Μυκηνών είναι από μόνο του μια μαύρη μέρα για την Ελλάδα. Όταν ένας χώρος της εμβέλειας και της σημασίας των Μυκηνών, ενταγμένος στον κατάλογο των Μνημείων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ, τυλίγεται στις φλόγες οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες...

Του Σταμάτη Μπεχράκη 
Στερείται τουλάχιστον σοβαρότητας, η θέση της Δημοτικής Αρχής ότι μέχρι τώρα  δεν υπήρχε σταθερή άποψη υπέρ της ανασκαφής και θυμήθηκαν το θέμα κάποιοι τελευταία στιγμή στο Δημοτικό Συμβούλιο!!. Και στο δημόσιο λόγο και στον θεσμικό διάλογο υπήρχαν μόνιμα διεργασίες... 

Του Θόδωρου Γαλανόπουλου... 
Αυτή η άτιμη η υπουργική καρέκλα, τελικά εξαφανίζει και αξιοπρέπεια και φιλότιμο και ευθιξία και θάρρος και γενναιότητα... Πείτε μας μία φορά ότι φταίτε για κάτι, πάρτε μία φορά την ευθύνη πάνω σας και θα το εκτιμήσουμε! Δεν σας το ζητάει καμία αντιπολίτευση για να ανεβάσει τα γράδα της, κυρία Υπουργέ μου..

Του Μενέλαου Γερονικολού 
Το ζήτημα της ανάδειξης των αρχαίων, που βρίσκονται στον περίβολο του Ιερού Ναού της Υπαπαντής, υπό άλλες συνθήκες, θα αποτελούσε μια έξοχη ευκαιρία, προκειμένου οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου μας να κατακτήσουν την πολυπόθητη ενότητα, ώστε να διεκδικήσουν το αυτονόητο, την ανάδειξή τους...

Του Δημήτρη Οικονομάκου 
Το τελευταίο διάστημα έχει ξεκινήσει μια συζήτηση στη πόλη  που έφτασε μέχρι το Δημοτικό Συμβούλιο για τα αρχαία ευρήματα που βρίσκονται στη πλατεία Υπαπαντής. Αφορμή για όλα αυτά είναι ότι ξεκινάει η ανάπλαση της πλατείας Υπαπαντής μετά την ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών, για την κατασκευή του έργου « Ανάπλαση ιστορικού κέντρου Καλαμάτας Γ΄Φάση- πλατεία Υπαπαντής» με προϋπολογισμό 1.680.200,00 € που κατοχυρώθηκε σε εταιρεία με ποσοστό έκπτωσης 55,23%...

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΕ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΝ ΤΟΝΙΑ ΚΟΥΖΗ 
Εδώ και 2 εβδομάδες απασχολεί την πόλη ένα θέμα πολύ πιο βαθύ από τα θέματα που συνήθως μας απασχολούν. Τα αρχαία της Υπαπαντής και ο κίνδυνος να μείνει μαζί τους θαμμένη και η ιστορία της πόλης, δεν έχουν διχάσει την πόλη, όπως συνήθως συμβαίνει με τα σημαντικά ζητήματα. Αντίθετα, έχουν ενώσει πολλές δυνάμεις που ζητάνε το αυτονόητο: να σεβαστούμε την ιστορία μας και η ανάπλαση της πλατείας Υπαπαντής να μην είναι άλλη μια πανάκριβη ανάπλαση βιτρίνας, αλλά να αποτελέσει βάση ανάδειξης της ιστορικής μνήμης και συνέχειας της πόλης μας...

Της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ 
Κινητικότητα παρατηρείται στην Καλαμάτα το τελευταίο διάστημα με αφορμή το έργο ανάπλασης της πλατείας Υπαπαντής, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, πλην όμως στο νοτιοανατολικό τμήμα του μητροπολιτικού ναού υπάρχουν αρχαία ευρήματα των Φαρών, η ανάδειξη των οποίων αποτελεί πάνδημο αίτημα.

Χρονογράφημα  Του Παναγιώτη Αντωνόπουλου
                     Του έλαχε να είναι Βοεβόδας της Αρκαδιάς επί τουρκοκρατίας. Γουστάριζε να σκοτώνει βασανίζοντας τους γκιαούρηδες και να καβατζώνεται  πάνω στις χριστιανές που σεργιάνιζαν στο καλντερίμι της παζαρόβρυσης. Αν και προδιδόταν από την πλαδαρότητα της σαρκός του και τις πολλές σειρές ρυτίδων, το ‘παιζε αλλόθρησκος γόης και ολίγον χλεχλές.