Του Παναγιώτη Ι. Λύρα 
Με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την Αυτοδιοίκηση έρχονται σημαντικές μεταβολές που αναδιατάσσουν το τοπίο. Οι αλλαγές αυτές φαίνεται πως θα αλλάξουν το τοπίο όχι μόνο στο επίπεδο διοίκησης και δομής των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και σε επίπεδο στρατηγικής και συμπεριφοράς από πλευράς των αιρετών οργάνων τόσο πριν, όσο και μετά τη διενέργεια των εκλογών της 26ης Μαΐου...

ΦΑΙΔΩΝ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ 
Κατ’ αρχήν, πρέπει να ευχαριστήσω την κ. Μαρία Νίκα για το καλογραμμένο της κείμενο, το οποίο στον τίτλο του περιέχει τον προσδιορισμό «Μαθήματα… αντικομμουνισμού», αναφερόμενο στο κείμενο του θεατρικού έργου μου Εμφύλια Έπη, το οποίο ήδη ξεκίνησε τις παραστάσεις του στο ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας.
Ο τίτλος του άρθρου της κ. Νίκα έρχεται να σταθεί αντιστικτικά σε μία άλλη κρίση κάποιου αναγνώστη του κειμένου, ο οποίος διαβάζοντάς το έβγαλε το συμπέρασμα ότι το έργο αποτελεί κομμουνιστική προπαγάνδα...

Του Βασίλη Κοσμόπουλου* 
Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φόρουμ των Δελφών από τον ανεξάρτητο Οργανισμό και δεξαμενή σκέψης/think tank ΔιαNEOση σχετικά με την ονομαζόμενη Ασημένια Οικονομία (Silver economy) δείχνουν τεράστιες ευκαιρίες για πόλεις, όπως η Καλαμάτα...

Του Απόστολου Γκούνη* 
Ως νέος επαγγελματίας και επιστήμονας γνωρίζω πολύ καλά ότι η χρήση και η αξιοποίηση της καινοτομίας μπορεί να προσδώσει σημαντική αξία στο σύνολο της Πελοποννησιακής οικονομίας δημιουργώντας μοναδικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Σήμερα στην Πελοπόννησο είναι αναγκαίος περισσότερο από ποτέ, ο μετασχηματισμός της περιφερειακής μας οικονομίας σε μια υπερδομή υποστήριξης και αναδημιουργίας διεθνώς αναγνωρισμένων ανταγωνιστικών υπηρεσιών καθώς και προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας...

Της Μαρίας Νίκα
Θα το ξεκαθαρίσω από την αρχή: Τα «Εμφύλια Έπη» του Φαίδωνα Χατζηαντωνίου, που έκαναν πρεμιέρα το Σαββατοκύριακο στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, μου άρεσαν ως παράσταση, όσον αφορά το καλλιτεχνικό και τεχνικό της μέρος. Βρήκα τη σκηνοθεσία του Γιάννη Μαργαρίτη ενδιαφέρουσα και την ερμηνεία της Χρυσάνθης Δούζη, σε όλους τους ρόλους του έργου, πραγματικά συγκλονιστική. Η γυναίκα κάνει έναν άθλο, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ηθοποιό υψηλού διαμετρήματος. Και το έργο, ως κείμενο, είναι ιδιαίτερα δουλεμένο ως προς τη γλώσσα και τη δομή του. Εκείνο που μου προκάλεσε έκπληξη έχει να κάνει με το θεματικό περιεχόμενο και τη φιλοσοφία της συγκεκριμένης θεατρικής παραγωγής. Με ξάφνιασε ένας αδικαιολόγητα υπέρμετρος αντικομμουνισμός, με έντονο το στοιχείο της ειρωνείας, που υφέρπει σε όλη τη διάρκεια της παράστασης, και όχι μόνο στην πρώτη από τις τέσσερις ιστορίες που αφορά τον Νίκο Ζαχαριάδη. Σύμφωνα με αυτή, ο τότε γεν. γραμματέας του ΚΚΕ, είναι o αποκλειστικός υπεύθυνος για τον Εμφύλιο στην Ελλάδα και το αιματοκύλισμα της χώρας, την περίοδο 1946-1949! Ξύπνησε δηλαδή, στα καλά καθούμενα, ένα πρωί ο «εξουσιομανής» Ζαχαριάδης και είπε, ας πάμε να κάνουμε έναν πόλεμο. Σαν να μην είχαν προηγηθεί οι διώξεις, οι σκοτωμοί, οι εξορίες και οι φυλακίσεις των ανθρώπων του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, ακόμη και των φιλικά προσκείμενων στην οργάνωση, μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας... 

Του Θανάση Πετράκου* 
Κύριε Τατούλη, εξεταστήκατε, μετρηθήκατε και απορριφθήκατε «μετά πολλών επαίνων». Τα πομπώδη και ωραία λόγια που πουλάτε εννέα χρόνια στους πολίτες της Πελοποννήσου περί δήθεν πρωτοπορίας αποδείχθηκαν παραμύθια. Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο aftodioikisi.gr έδειξαν ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου, της οποίας τη διοίκηση έχετε επί εννέα συναπτά έτη, είναι στην 7η θέση μεταξύ των 13 περιφερειών της χώρας, σε ό,τι έχει να κάνει με την απορρόφηση του  ΕΣΠΑ στις 31/12/2018…

Του Γιάννη Θεοφιλόπουλου* 
O Δήμαρχος Καλαμάτας -και υποψήφιος Περιφερειάρχης- κ. Νίκας εν μέσω προεκλογικής περιόδου καθυστερεί (χωρίς να έχει το δικαίωμα) να φέρει για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο προγραμματισμένα – δρομολογημένα έργα, προγραμματικές συμβάσεις που αφορούν Τ. Κοινότητες, θυσιάζοντάς τα στο βωμό των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, στην αντιπαράθεσή του με τον Περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη. Προφανώς ο κ. Νίκας έχει ξεχάσει πως είναι Δήμαρχος και την εντολή που έχει πάρει από τους Δημότες. Σεβαστείτε το αξίωμά σας κ. Νίκα!..

Του Νίκου Γόντικα* 
Επανειλημμένα έχουμε καταγγείλει στο λαό εκφυλιστικά φαινόμενα στη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου. Κάπου στα μεσάνυχτα και αφού κουβαλούσαν από το σπίτι ή το ιατρείο κάποιους Περιφερειακούς Συμβούλους συγκέντρωναν τον μαγικό αριθμό 14 για να πάρουν κρίσιμες αποφάσεις.
Έφτασαν ακόμα και στο σημείο να πλαστογραφήσουν εισηγήσεις των υπηρεσιών στο ΠεΣυ, όπως για τη Μελέτη Περιβαντολογικών Επιπτώσεων ή να δεχτούν πλαστά-μαϊμού συμβόλαια για τη Διαχείριση των Απορριμμάτων...

Της Γιώτας Κοζομπόλη-Αμανατίδη* 
Στα βάθη των αιώνων η γυναίκα ή δεν αναφέρεται καθόλου ή αναφέρεται παρεμπιπτόντως. Οι άνδρες κυνηγούν, ψαρεύουν, πολεμούν και γράφουν την ιστορία. Οι γυναίκες αόρατες, όμως παρούσες σε κάθε στιγμή της ιστορίας.
Με τους διαρκείς αγώνες τους, εμφανείς και αφανείς, κατάκτησαν δικαιώματα, βρέθηκαν στο προσκήνιο της ιστορίας...

Του Παναγιώτη Αλευρά* 
Η καθιέρωση της  8ης Μάρτη ως Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, έγινε μετά από πρόταση της αγωνίστριας του εργατικού κινήματος Κλάρας Τσέτκιν, η οποία διακρίθηκε για τους μεγάλους γυναικείους  εργατικούς αγώνες, για ίση αμοιβή των γυναικών με τους άνδρες, για μείωση των ωρών εργασίας και ανθρώπινες συνθήκες στη δουλειά. Οι αγώνες συνεχίστηκαν ενάντια στην καταπίεση, την εκμετάλλευση, την ανισότητα και την βία κατά των γυναικών...