Πώς να δείξουν εμπιστοσύνη οι κάτοικοι της Άνω Μεσσηνίας σε όσα τους υπόσχονται οι δήμαρχοι Καλαμάτας και Μεσσήνης, ώστε να αποδεχθούν την εγκατάσταση μονάδας επεξεργασίας σκουπιδιών στην περιοχή τους, στο Παλιοροβούνι;
Τα ίδια ακριβώς υποσχέθηκαν και στους κατοίκους του Ταϋγέτου, όμως όποιος επισκεφθεί τη Μαραθόλακκα θα φρίξει. Ο σκουπιδότοπος δεν σταματάει να καπνίζει, σκουπίδια είναι παντού πεταμένα, χιλιάδες μπάλες είναι εγκαταλειμμένες. Όσο για τους ανθρώπους που εργάστηκαν εκεί, είναι απλήρωτοι πάρα πολύ καιρό τώρα.
Αν διαβάσει κανείς τι υπόσχονταν τότε στους Αλαγόνιους, θα δει ότι τα ίδια υπόσχονται σήμερα στους κατοίκους της Άνω Μεσσηνίας. Οι ίδιοι έχουν δώσει το δικαίωμα να μην τους εμπιστεύεται ο κόσμος. Αυτοί που φωνάζουν δεν είναι κάποιοι γραφικοί ή κάποιοι που αντιδρούν από κομματικές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
Στ.Μ.

Από μέρα σε μέρα αναμένεται να δώσουν οι δικηγόροι του Δήμου Καλαμάτας την εισήγησή τους για το θέμα της μαρίνας. Η εταιρία που εκμεταλλεύεται τη μαρίνα έχει ζητήσει να μεταβιβάσει μέρος των μετοχών της σε άλλες εταιρίες, οι οποίες φαίνεται ότι ελέγχονται από τουρκικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται σε όλη σχεδόν τη Μεσόγειο. Πιθανόν η Καλαμάτα δεν έχει να χάσει κάτι από την είσοδο Τούρκων στην εταιρία της μαρίνας, αντίθετα ίσως ανοίξουν προοπτικές συνεργασίας με άλλες μαρίνες της Μεσογείου.
Αφήνεται να εννοηθεί ότι για το Δήμο οι Τούρκοι δεν μπορούν να είναι εθνικά ευπρόσδεκτοι στην Καλαμάτα. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι αν γίνει μια σοβαρή αύξηση του ενοικίου που καταβάλλεται στο Δήμο, τότε το εθνικό θέμα θα ξεπεραστεί γρήγορα.
Στ.Μ.

Για κάποιους ήταν σίγουρο ότι δεν θα προσέλθει εκπρόσωπος της δημοτικής αρχής στο Αντιρατσιστικό-Αντιφασιστικό Φεστιβάλ που έγινε το Σαββατοκύριακο στο Πάρκο του Λιμενικού. Πράγματι, η δημοτική αρχή δεν εκπροσωπήθηκε από κανέναν στις ομιλίες που έγιναν. Από την παράταξη της μείζονος μειοψηφίας είδαμε ένα βράδυ τον δημοτικό σύμβουλο Δημήτρη Φαββατά. Από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» είδαμε τον επικεφαλής της, Νίκο Διασάκο, ενώ από το «Δίκτυο» είδαμε και τον επικεφαλής του, Σταμάτη Μπεχράκη, και τον δημοτικό σύμβουλο, Σπύρο Μωρακέα. Από την παράταξη του Νίκου Φωτέα, την «Πρωτοπορία», δεν είδαμε κάποιον.
Στ.Μ.

Στην άκρη του πεζοδρομίου γλάστρες, αμέσως μετά ένα κλειδωμένο ποδήλατο και στη συνέχεια ο φράχτης της καφετέριας. Μόνο σκαρφαλώνοντας δηλαδή μπορεί να περάσει κάποιος πεζός. Η κατάσταση αυτή επικρατούσε προχθές σε κεντρικότατο σημείο της Καλαμάτας και ειδικότερα κάτω από το Επιμελητήριο.
Είναι κρίμα μια τόσο όμορφη πόλη να γίνεται εχθρική για τους πεζούς. Ας αρχίσουμε να σκεφτόμαστε λίγο και τους άλλους.
Στ.Μ.

Σιγή ιχθύος από το Δήμο και την πολιτεία για το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, το οποίο έχει τελειώσει ένα δίμηνο τώρα. Τολμάμε να προβλέψουμε - και μακάρι να διαψευστούμε - ότι δεν πρόκειται να ανοίξει, παρά μόνο για τα εγκαίνια που θέλει να κάνει ο δήμαρχος με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και για ελάχιστες ακόμη εκδηλώσεις.
Κλειδωμένο λοιπόν ένα έργο που κόστισε 14.000.000 ευρώ. Και ενώ δεν υπάρχει σάλιο για να λειτουργήσει το Μέγαρο, ο Δήμος συνεχίζει να διεκδικεί ακίνητα, όπως τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, το κτήριο Αλειφέρη, το Γαλλικό Ινστιτούτο. Με τι θα συντηρηθούν όλα αυτά και μετά πώς θα κρατηθούν ζωντανά;
Στ.Μ.

Στο τέλος Αυγούστου, είχε ανακοινώσει ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, θα απαντούσε η «Ελλάκτωρ» εάν θα φτιάξει τελικά ή όχι το υπόγειο πάρκινγκ στην Αριστομένους, στην περιοχή από το ΔΗΠΕΘΕΚ μέχρι το Διοικητήριο. Μπήκαμε όμως στον Οκτώβριο και από την «Ελλάκτωρ» δεν έχει δοθεί καμία απάντηση.
Μήπως ήταν λάθος της δημοτικής αρχής αλλά και της συντριπτικής πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, που αντί να κάνουν ένα νέο διαγωνισμό για το συγκεκριμένο έργο, όπως επιβάλλει και η διαφάνεια, ουσιαστικά το ανέθεσαν στην «Ελλάκτωρ», βαφτίζοντας την ανάθεση τροποποίηση της παλιότερης σύμβασης με την «Παντεχνική», η οποία έχει απορροφηθεί από τη εταιρία της οικογένειας Μπόμπολα;
Στ.Μ.

Διαβάσαμε χθες το δελτίο Τύπου της Περιφερειακής Ενότητας για τη συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη, Παναγιώτη Αλευρά, με τον πρόεδρο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσσηνίας, Κώστα Κατσούλη, και το μέλος της Διοίκησης, Μιχάλη Αντωνόπουλο, αλλά δεν βρήκαμε καμία αναφορά στο θέμα του ελαιολάδου, παρ’ ότι μάλιστα πλησιάζει ο καιρός για την έναρξη του λιομαζώματος.
Πριν λίγες ημέρες, διαβάσαμε σε τοπική εφημερίδα συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης, όπου επίσης για το ελαιόλαδο δεν έκανε σχεδόν καμία αναφορά.
Είναι γνωστό ότι ο Κώστας Κατσούλης είναι σταφιδοπαραγωγός και πολύ καλά κάνει και ασχολείται τόσο πολύ με τη σταφίδα. Υπάρχει, όμως, και το ελαιόλαδο και ο πρόεδρος κάποια στιγμή θα πρέπει να ασχοληθεί και με αυτό. Εκτός και αν με το συγκεκριμένο προϊόν πηγαίνουν όλα ρολόι...
Ακούγεται τρελό η Ένωση της Μεσσηνίας να μην ασχολείται με το ελαιόλαδο.
Στ.Μ.

Δύο από τα ονόματα που είδαμε στη λίστα που κυκλοφορεί, με τους πολιτικούς οι οποίοι ελέγχονται από το ΣΔΟΕ για τις περιουσίες τους, μας έφεραν στο μυαλό την υπόθεση της προμήθειας των μπαλοποιητών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, που στοίχησαν πάνω από 9.000.000 ευρώ και δεν έκαναν για τη δουλειά την οποία αγοράστηκαν, δηλαδή για τη μπαλοποίηση σύμμεικτων σκουπιδιών.
Ο ένας από τους πολιτικούς της λίστας ήταν τότε στα πράγματα. Χωρίς τη δική του σύμφωνη γνώμη δεν μπορούσε να γίνει κάτι. Ο άλλος πολιτικός είχε ακουστεί ότι συνδεόταν με την εταιρία που ανέλαβε να προμηθεύσει τους μπαλοποιητές.
Αν ψάξει κανείς σε μερίδα του Τύπου εκείνης της περιόδου, θα βρει πράγματα. Θα δει επίσης ότι οι περισσότεροι δήμαρχοι ήταν ένθερμοι υποστηρικτές αυτής της αγοράς.
Στ.Μ.

Πρόσφατα μια οικογένεια της περιοχής δώρισε στο Δήμο Καλαμάτας ένα έργο τέχνης. Ακούγεται όμως ότι η συγκεκριμένη οικογένεια συνδέεται με εταιρία, η οποία ξεκινά μια επενδυτική συνεργασία με το Δήμο Καλαμάτας.
Καλό δεν θα ήταν να γίνει κάποια ενημέρωση από το Δήμο Καλαμάτας, ώστε οι καχύποπτοι ή και κακόπιστοι να μη συνδέουν τη δωρεά με την επιχειρηματική δραστηριότητα;
Στ.Μ.

Σαν να είναι κάποιος ουδέτερος διαμεσολαβητής συμπεριφέρεται ο Δήμος Καλαμάτας, όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν χωριά ολόκληρα με τον αυτοκινητόδρομο.
Για παράδειγμα, το Πήδημα διαμαρτύρεται εδώ και πολλούς μήνες ότι ο αυτοκινητόδρομος έχει κάνει δύσκολη και επικίνδυνη την πρόσβαση στο χωριό. Εφόσον το Πήδημα έχει δίκιο, το λογικό θα ήταν ο Δήμος να βγει μπροστά και να διεκδικήσει επίμονα την επίλυση του προβλήματος.
Ωστόσο, αυτό που κάνει είναι ότι απλά παρακολουθεί τις ενέργειες του Τοπικού Συμβουλίου Πηδήματος, αφήνοντάς το έτσι μόνο του σε μια δύσκολη υπόθεση.
Τουλάχιστον αυτό αντιλαμβανόμαστε εμείς από τη σχετική ανακοίνωση που ανάρτησε ο Δήμος χθες στην ιστοσελίδα του. Βρείτε την και πέστε μας αν έχουμε άδικο.
Στ.Μ.